Astăzi, 9 martie, Enel S.p.A. a semnat un acord cu compania elenă Public Power Corporation S.A. (“PPC”) pentru vânzarea tuturor participațiilor deținute de Grupul Enel în România.
Acordul prevede că PPC va plăti o contraprestație totală de aproximativ 1.260 de milioane euro, echivalent cu o valoare a întreprinderii de aproximativ 1,9 miliarde de euro (pe o bază de 100% acțiuni), anunță Grupul Enel. Suma totală este supusă ajustărilor obișnuite pentru aceste tipuri de tranzacții, precum și a unui mecanism de câștig pentru o potențială plată suplimentară bazată pe valoarea viitoare a afacerii cu amănuntul, se precizează în comunicatul Enel.
„Odată cu vânzarea tuturor activităților noastre din România, continuăm să implementăm planul de eliminare care a fost anunțat în timpul prezentării Planului Strategic Enel 2023-2025”, a declarat CEO-ul Grupului Enel și Director general, Francesco Starace.
„Suntem mândri de rezultatele obținute în România încă din 2005, de la intrarea noastră în țară, și recunoaștem munca și dăruirea colegilor noștri, care ne-au permis să devenim unul dintre principalii operatori energetici integrati ai României. Suntem încrezători că un jucător internațional de top, cum ar fi PPC, va continua această poveste de succes.”
Tranzacția globală este de așteptat să genereze un efect pozitiv total asupra netului consolidat al Grupului datorie de aproximativ 1,7 miliarde de euro, din care aproape 0,1 miliarde de euro în 2022 și restul sumei în 2023, alături de un impact negativ cumulativ pentru 2022-2023 asupra venitului net raportat al Grupului în valoare de aproximativ 1,4 miliarde de euro, din care aproximativ 0,6 miliarde de euro din rezervele legate de diferențele de curs de schimb, care vor fi contabilizate în 2023. În schimb, tranzacția nu va avea niciun impact privind rezultatele economice ordinare ale Grupului, se precizează în comunicat. Închiderea vânzării, care este așteptată până în trimestrul trei al anului 2023, este supusă unor condiții întâlnite în mod obișnuit în acest tip de acorduri, fiind obligatorie permisiunea autorităților antitrust competente. Tranzacția este în conformitate cu Planul Strategic actual al Grupului, care prevede repoziționarea Enel pe țările cu creștere mai mare în care are o prezență integrată, și anume Italia, Spania, Statele Unite State, Brazilia, Chile și Columbia.
Sursa: InvesTenergy