Companiile din energie care nu emit facturile la timp ar trebuie să accepte plata în rate, a declarat recent premierul Nicolae Ciucă.
„Mi se pare foarte normal ca o companie de furnizare a energiei electrice, care nu a fost în măsură să emită factura la timp, să accepte eșalonarea plății astfel încât un cetățean să nu fi nevoit să plătească în același timp trei sau patru luni pentru că furnizorul nu a emisă factura, cu aceasta suntem de acord”, a spus șeful Guvernului.
Plata în rate a facturilor la energie nu este prevăzută în legislație ca o obligație de partea furnizorilor, a precizat Ion Lungu, Director Executiv AFEER, referindu-se la o astfel de plată a unor facturi de regularizare.
“În cazul în care există întârzieri la transmiterea facturilor de către furnizor sau o factură extrem de mare, se poate discuta. Sunt cazuri în care s-au acceptat plăți în rate ale facturilor”, a spus Lungu, la Stirile TVR. Marii furnizori de energie au luat deja măsuri în acest sens. Reprezentanții CEZ au comunicat clienților că sunt atenți la nevoile acestora și constienți de faptul că e posibil să aibă sume de plată mai mari în această perioadă. Dacă factura ta conține consumul pe o perioadă mai mare de 30 zile, îți oferim posibilitatea să o eșalonezi, în 3 tranșe lunare, este mesajul transmis de CEZ clienților.
Și Enel răspunde la întrebarea: Cum pot solicita o plată eşalonată a facturii de energie electrică? Pentru plata eşalonată a facturii de electricitate trebuie să achiţi un avans de 30% din valoarea totală a facturii/lor, apoi să ne transmiţi o cerere scrisă, împreună cu copia dovezii de plată şi copia actului de identitate dacă eşti persoană fizică sau copia CUI dacă eşti persoană juridică. Acestea ni le poţi transmite rapid din contul MyEnel sau prin formularul de contact online, răspunde Enel.
Bogdan Badea, Președintele Directoratului Hidroelectrica, a clarificat situația (la Antena 3): ”Criza energetică de anul acesta s-a suprapus și peste upgradarea sistemelor informatice ale companiei noastre, ceea ce a generat anumite sincope în procesul de facturare. Estimăm că până la sfârșitul lunii noiembrie se va finaliza facturarea pentru luna august și mai departe şi mai departe intrarea în normalitate până la sfârșitul acestui an. Din această perspectivă, orice client poate solicita reeșalonare, poate fi o reeșalonare la plată între 3-6 luni, astfel încât din punct de vedere efectiv al plăților să nu fie niciun fel de problemă și lucrurile să se desfășoare normal”.
Compania Electrica Furnizare a anunțat că vine în întâmpinarea celor care înregistrează facturi de regularizare mari și le oferă posibilitatea de plată eșalonată în tranșe lunare, stabilite de comun acord, ca urmare a unei convenții de eșalonare. Reprezentantul AFFER recomandă consumatorilor să transmită indexul contorului, lunar, pentru a se evita acele facturi de regularizare mai mari. În ce privește reclamațiile clienților privind faptul că se primesc cu întârziere facturile, Ion Lungu a afirmat: “Sigur ca sunt, într-adevăr întârzieri, unele mai mari decât cele uzuale sau accidentale, însă trebuie să avem în vedere întreg cadrul în care se desfășoară activitatea începând cu luna noiembrie 2021.
Este vorba despre introducerea unor scheme de sprijin pentru a compensa creșterea galopantă a prețului energiei, la care se adaugă instabilitatea cadrului de reglementare, care depășește orice nivel considerat accetabil. În ultimele12 luni au avut loc 14 modificări ale reglementărilor, ce au presupus tot atâtea schimbări în soft-urile furnizorilor. Cu toate aceste modificări, lucrurile nu au fost clare și au lăsat loc la diverse abordări. Vă asigur însă că legislația, așa cum este ea, cu plafoanele de preț stabilite pe diversele etape, se aplica întocmai de către furnizori, iar dacă apar unele erori, acestea să fie discutate de către clienți cu furnizorii și se vor rezolva” (preluare facebook AFEER).
Sursa: InvesTenergy